sobota, 15 września 2012

Ciasto Ucierane z Całymi Jabłkami


Przepyszne ciasto cynamonowe z wyraźnie wyczuwalną nutą cytrynową i całymi jabłkami. 
Pięknie wygląda, robi się bardzo szybko i smakuje wyśmienicie. 
Przepis z tej strony z moimi modyfikacjami.
Gorąco polecam! 


Składniki (na dużą blachę; ja zrobiłam z połowy podanej ilości w tortownicy 22 cm.):
  • 1 i 3/4 szklanki mąki (szklanka o pojemności 250 ml)
  • 3/4 szklanki oleju
  • 4 jajka
  • 1 szklanka cukru
  • 2 łyżeczki cukru waniliowego
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 czubata łyżeczka cynamonu ( jeśli ktoś lubi mocno cynamonowe to może zwiększyć ilość )
  • skórka otarta z 1-2 cytryn
  • ok. 5 jabłek
Jabłka przekroić na pół, usunąć gniazdo nasienne i gęsto ponacinać każdą połówkę, tak aby nie przeciąć jabłka całkowicie.
Jajka utrzeć z cukrami na gęstą i puszystą masę (np. mikserem). Nie przerywając miksowania dodać olej, następnie mąkę, proszek, cynamon i skórkę z cytryny.
Masę jeszcze chwilę ucierać, aż pojawią się pęcherzyki powietrza. 
Formę wyłożyć papierem do pieczenia lub posmarować olejem i delikatnie obsypać mąką (ja tak zrobiłam), wylać przygotowaną masę i równomiernie rozprowadzić. Na to ułożyć ciasno przygotowane połówki jabłek, skórka i nacięciami do góry (jabłka mają wystawać dość znacznie ponad masę, ponieważ w czasie pieczenie ciasto sporo rośnie).
Piec 40-50 minut w 180ºC.

Bon Appétit!

7 komentarzy:

  1. wygląda zachęcająco i zapewne tak smakuje - jabłka i cynamon, to musi być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie wyglądają te jabłuszka ;] niby ucierane, a wygląda nadzwyczajnie ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. świetnie to wygląda ; ) Znacznie lepiej niż w wersji tradycyjnej ; )

    OdpowiedzUsuń
  4. Łał, ciekawe to. Z całymi jabłkami jeszcze nigdy nie robiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. piękne ciasto,idealne do kawy,kupiłam w dobrej cenie gruszki w Lidlu więc dzisiaj zrobię z gruszkami:)

    OdpowiedzUsuń