czwartek, 19 lipca 2012

Lody Sułtańskie

Jeśli lubicie czekoladę- te lody są dla Was. 
Jeśli lubicie bakalie- te lody są dla Was. 
Jeśli lubicie lody- te są dla Was (czy w ogóle jest ktoś kto ich nie lubi?!). 
Gdybym jeszcze nie zdołała Was zachęcić, dodam, że są kremowe, wyraziste w smaku i pyszne. 
Polecam! 


Składniki:
  •  600 ml śmietanki 36%
  • 250 ml mleka
  • 5 żółtek
  • 180 g cukru
  • 2 łyżki kakao
  • 200 g gorzkiej czekolady
  • pokrojone orzechy włoskie, migdały, laskowe itp. (ilość według uznania)
  • rodzynki namoczone w rumie (ilość według uznania)
Do garnuszka wlać śmietankę i mleko, dodać cukier i kakao.  Całość podgrzać nie doprowadzając do wrzenia.
Żółtka ubić mikserem, na jasną i puszystą masę. Powoli wlewać do nich gorącą mieszankę mleczną. Ponownie przelać wszystko do garnuszka i podgrzewać, aż masa zgęstnieje (nie wolno doprowadzić do wrzenia!). Dodać stopioną czekoladę i wymieszać do połączenia składników. 
Tak przygotowaną masę schłodzić w lodówce przez kilka godzin. 
Przelać masę do maszyny do lodów, dodać orzechy i rodzynki i postępować według zaleceń producenta. Jeśli nie posiadamy maszyny, możemy umieścić lody w zamrażalce w szczelnym pojemniku, kilkukrotnie przemieszać w czasie mrożenia.
Lody wyjąć ok 10-15 minut wcześniej, przed podaniem.

 Bon Appétit!

5 komentarzy:

  1. oj, zachęciłaś mnie. Juz samo zdjęcie mi wystarczyło :D

    Pozdrawiamy serdecznie

    Tapenda

    OdpowiedzUsuń
  2. Do lodów nie trzeba mnie zachęcać :) a już zwłaszcza tych domowych ;) Twoje wyglądają bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) to tak jak mnie, do lodów nigdy nie trzeba mnie 2 razy zapraszać ;p

      Usuń
  3. mmm wyglądają przepyszne! A ja wielbicielka lodów i czekolady, nie muszę być wcale zachęcana - muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń